Organisaties staan onder druk. Klanten willen een snelle levering, tegen lagere kosten, met dezelfde kwaliteit die ze gewend zijn. Het liefst nog een beetje beter. En is er iets niet naar wens? Dan sturen ze het met dezelfde sneltreinvaart gratis retour. Deze nieuwe werkelijkheid vraagt om een optimaal bedrijfsproces. Van de online verkoop tot de aanvoerlijnen. En van de klantenservice tot de pakketdiensten. Dat is nog best lastig, vooral als je IT-landschap hier niet op ingesteld is.

We kennen ze allemaal. Gevestigde organisaties, als Kodak en de V&D, die niet (op tijd) veranderden. En daardoor noodgedwongen hun deuren moesten sluiten. Zij lieten zien dat een goed product, of een gevestigd merk, tegenwoordig niet meer voldoende is. Om te voorkomen dat zij dit voorbeeld volgen, zijn veel organisaties druk in de weer met het blussen van brandjes. Zo houden ze hun hoofd boven water. Op de korte termijn tenminste.

Innovatieremmers

Om écht te kunnen overleven moeten organisaties kostenefficiënt, innovatief en wendbaar zijn. En nog belangrijker: de verandersnelheid moet omhoog. Maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. De applicaties, die veel organisaties in hun huidige IT-landschap gebruiken, zijn daar niet op gebouwd en ook de ondersteunende IT-systemen zijn vaak verouderd. En de informatievoorziening? Die is niet berekend op het beantwoorden van nieuwe klantvragen. Of zelfs het bieden van inzicht in de klant, de markt en de economische verwachtingen. Alle aandacht gaat uit naar in stand houding van het huidige landschap. Het doorvoeren van kleine aanpassingen vergt grote inspanningen. Het is een ‘play to not lose’ situatie, die je graag omzet naar ‘play to win’.

Het geheim van digitale voorlopers

Organisaties die dit goed voor elkaar hebben laten zien dat je, door processen en systemen binnen en buiten je organisatie te verbinden, niet alleen overleeft maar zelfs excelleert. Van de passagier-afhandeling bij Schiphol tot de pakketbezorging door PostNL. En van de infrastructuur van ProRail tot de dienstverlening van de ANWB. Stuk voor stuk laten deze organisaties zien dat een wendbaar IT-landschap én een soepele data-uitwisseling voorwaarden zijn voor een digitale toekomst. Hun geheim? Zij zetten in op het moderniseren van hun IT-landschap en boeken hiermee hun eerste successen.

Weg met de glazen bol

Modernisatie is dé manier om nieuwe kansen en technologieën te benutten. Die ervoor zorgen dat je op de continu veranderende toekomst voorbereid bent. En die toekomst, die hoef je echt niet te voorspellen. De stip op de horizon verschuift toch continu. Wat je wél wilt is bepalen welk pad je bewandelt. Op een flexibele en wendbare manier. Zodat je, zonder dat dit teveel impact op je business heeft, snel inspeelt op de veranderingen die je onderweg tegenkomt.

Stapsgewijs moderniseren

Een modern integratieplatfom is een belangrijke randvoorwaarde voor een toekomstbestendige organisatie. Hiermee weet je zeker dat je nieuwe functionaliteiten snel en eenvoudig realiseert en dat alle applicaties de verandersnelheid ondersteunen. Dat hoeft niet allemaal in één keer. Stapsgewijs worden de functionaliteiten aangepakt. Klein, flexibel en veranderbaar. Dat zijn nu en in de toekomst de toverwoorden.

Kansen benutten

Met een modern IT-landschap én gemoderniseerde applicaties zijn organisaties er nog niet. Wie toekomstbestendig wil zijn, en meer business value wil realiseren, benut de mogelijkheden van data. Het aantal databronnen, en de hoeveelheid gegenereerde data nemen alsmaar toe. Terwijl de waarde van data in de tijd snel afneemt. Het verzamelen, analyseren en interpreteren van data moet daarom steeds sneller. Het liefst in realtime. Met behulp van Streaming Data en technieken als Artificial Intelligence en Machine Learning worden beslissers voorzien van realtime informatie. Ook kunnen ze hierdoor vooruit kijken, scenario’s ontwikkelen en sneller de juiste (geautomatiseerde) beslissingen nemen.

Digitale synergie

Wij helpen je graag om de wendbaarheid en snelheid van jouw IT-landschap te verhogen. Dat doen we met behulp van onze drie kerndisciplines: integratie & API’s, applicatie modernisatie en Data Driven. De combinatie van deze drie gereedschappen is wat je nodig hebt om digitale synergie te bereiken. Zodat je in de digitale toekomst niet alleen overleeft, maar juist excelleert.

Relevant blijven

Ook bij Rubix staan wij niet stil. Wij bewaken ons DNA en ontwikkelen onze dienstverlening door, zodat ook wij relevant voor jou blijven. Ook wij hebben geen glazen bol, maar weten wel precies wat de volgende passende stap voor jou is. Samen gaan we op zoek naar het landschap en de architectuur die past bij jouw bedrijf, wensen en behoeften. En we zetten nieuwe innovatieve manieren en technieken in, zodat jij maatschappelijk of commercieel relevant bent én blijft.

 

Ontdek of digitalisering ook jouw overlevingsstrategie is, tijdens ons webinar ‘Jouw IT-kompas naar 2025 – geen digitalisering zonder integratie’ op woensdag 9 juni. Hier vind je meer informatie en kun je je gratis aanmelden >